しあわせになる英語 English for Happiness

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最高の休み方。マインドフルネスによる、くつろぎと休息の技術。「ブッダの<呼吸>の瞑想」その7

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体の芯から疲れているとき。回復のための本来の休み方を忘れていませんか?
休みが終わってみたら、その前より疲れていることさえある。そんなあなたに、
マインドフルネスの伝道師ティク・ナット・ハンの言葉をお届けします。

 

We know that when an animal is wounded, it looks for a quiet place to lie down.
Wisdom is present in the animal’s body. It knows that rest is the best way to heal.
It doesn’t do anything, not even eat or hunt; it just lies down. Some days later,
it can get up. It is healed.

痛手を負った動物は、静かな場所を探して横たわります。動物の体には智慧が
宿っているので、治癒にとって休息が何よりの薬だとわかっているのです。
食を断ち、狩りもせず、一切の活動を止めてひたすら休むので、幾日かたてば
立ち上がれるほどに回復します。

 

We have to believe in our body’s capacity to heal itself. The power of self-healing
is a reality, but many of us don’t believe in it. Instead, we take a lot of vitamins and
medicines that may sometimes be more harmful to our body than not. Taking good care
of our bodies, eating well but not too much, sleeping, drinking water, we have to trust
the power of understanding, healing, and loving within us.

体が自分で治っていく力を信頼しましょう。疑う余地のないこの自己治癒力を
信じられない人が大勢います。それどころか、ときには益よりも害をもたらす
可能性さえあるビタミン剤や薬剤を大量に使っています。体を大切に扱ってください。
度を越さない程度によく食べ、よく眠り、水分を取ることです。あなたの内なる
理解と癒しと慈悲の力を信じましょう。

 

Instead of panicking or giving ourselves up to despair, we practice mindful breathing
and put our trust in the power of self-healing, self-understanding, and loving within us.
We call this the island within ourselves in which we can take refuge. It is an island of
peace, confidence, solidity, love and freedom. Be an island within yourself. You don’t
look for it elsewhere. Mindful breathing helps you go back to that precious island within,
so that you can experience the foundation of your being.

取り乱したり望みを失くして投げ出す前に、気づきの呼吸の練習に打ちこみ、自分に
備わった自己治癒力、理解力、慈悲の心を信じてください。これを、私たちが帰依
(避難)できる「内なる島」と呼びます。そこには、安らぎと、信頼と、安定、慈悲、
自由の宿る島です。内なる島になりましょう。よそを探す必要はありません。内なる
この尊い島に帰還する船、それは気づきの呼吸です。あなたはそこで、存在の根源を
知るでしょう。

 

To be mindful means to be here, fully present, with body and mind united,
not in a state of dispersion. Mindfulness is the energy we generate in mindful walking,
mindful breathing, sitting, and even washing dishes. It is a protecting agent, because
within mindfulness is the energy of concentration and insight. Mindfulness makes it
possible for us to understand, to accept, to love, and to relieve suffering. That is
why the island of mindfulness is our best refuge.

今ここに存在し、この瞬間に目覚め、体と心が統合されて、散漫さから自由である、
それが気づいているということです。気づきの呼吸をして、気づきつつ歩み、気づき
ながら坐り、気づきながら皿を洗うとき、気づきのエネルギーが内から生まれて
きます。気づきには集中と洞察のエネルギーがあり、それがあなたを守ってくれます。
気づきの助けがあれば、理解し、受け入れ、愛し、苦しみを和らげることができます。
だから、気づきの島は最良の避難所なのです。

 

“Experiencing my body, I breathe in. Smiling to my body, I breathe out. Calming my body,
I breathe in. Smiling to my body, I breathe out.” This is a wonderful practice that
everyone can enjoy. We have to learn the art of mindful breathing, mindful living,
mindful smiling, and mindfully taking care of our body.

「自分の体を感じながら、息を吸う。体に微笑みながら、息を吐く。体を静めながら、
息を吸う。体に微笑みながら、息を吐く」。これはだれもが楽しめるすばらしい
呼吸法です。気づきの呼吸をする、気づきの日常を送る、気づきながら微笑む、
そして自分の体を気づきによって大切に扱うこと――ぜひ身に着けてください。

 

 

Breathe, You Are Alive: The Sutra on the Full Awareness of Breathing

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ブッダの〈呼吸〉の瞑想

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