しあわせになる英語 English for Happiness

日曜更新。人生に役立つバイリンガルの学び。

「世界に一つだけの花」とブッダの教え。幸福につながる力「The Art of Power」その12。

f:id:englishforhappiness:20170623054935p:plain

マインドフルネスの伝道師ティク・ナット・ハンの著作の中に、SMAP
「世界に一つだの花」とほぼ同じ考え方を発見しました。もとになっているのは、
「美しい」とは、結局、自分自身でいること、というブッダの教え。あのヒット曲の
歌詞が、また違う深みをもって伝わってきます。「The Art of Power」から、
ご紹介します。

 

The Buddha said we each have beauty within us, but this may be hard to accept
if in our home, our community, and our workplace we’re getting a different message.
Many of us believe our workplace is not a safe place. Often at work, we are afraid of
disapproval. We are afraid to be ourselves, and we change who we are to be accepted.
If your happiness depends entirely on the views of other people, you have no confidence
in yourself. Then, when you are not recognized by others as beautiful and worthy,
you suffer. This is what makes you want to be someone else, something else,
which is the foundation of suffering.

仏陀はひとりひとりが自分の中に美を持っていると言いましたが、家庭、共同体、
職場で日頃感じていることからすると、仏陀の言葉は受け入れにくいものです。
多くの人が、職場は安全な場所ではないと思っているのではないでしょうか。
仕事中は非難されることを恐れます。本当の自分でいるよりは、受け入れられる
ために自分の人となりを変えようとします。幸せが終始他人の見かたに支配され、
美しいとか価値があると他人が認めてくれなければ苦しむことになります。このため
誰か別の人、別のものになろうとしますが、それがさらなる苦しみを生み出すのです。

 

A flower doesn’t have this kind of fear. It stands in a garden with many other kinds of
flowers, some pink or yellow, some with many petals, others with just a few.
But a flower never tries to imitate another flower. Don’t try to be someone else.
You don’t need plastic surgery. The cosmos has come together and helped you manifest
in this way, and you are beautiful just as you are.

花はそのような恐れがありません。庭先でピンクだったり黄色だったり、花びらが
多かったり少なかったり、さまざまな種類の花とともに咲いています。けれども
花はけっして別の花をまねようとはしません。無理に別の人になろうとするのは
やめましょう。美容整形など必要ないのです。今この形に花開くよう、宇宙が
すべての力を注いでくれているのだから、あなたはまさに今そのままで美しいのです。

 

To be beautiful means to be yourself. You don’t need to be accepted by others,
You need to accept yourself. When you are born a lotus flower, be beautiful
as a lotus flower; don’t try to be a magnolia flower. If you crave acceptance and
recognition and try to change yourself to fit what other people want you to be,
you will suffer all your life. True happiness and true power lie in understanding
yourself, accepting yourself, having confidence in yourself.

美しくなるということはあなた自身になるということです。他人に受け入れられる
のではなく、自らが自分を受け入れねばなりません。蓮の花に生まれたなら蓮の花
として美しく生きるべきで、木蓮(もくれん)になろうとしてはいけないのです。
他人に認めてもらうことばかりに汲々として、周囲の要望に合わせ自分を変えようと
すれば、一生苦しむことになります。真の幸福と真の力とは、自分自身を理解し、
受け入れ、自信を持つことから生まれるのです。

 

The Art of Power

The Art of Power

 

 

あなたに幸福が訪れる禅的生活のこころ―澄んだ思考と穏やかな心から生まれる「真の力」の使い方

あなたに幸福が訪れる禅的生活のこころ―澄んだ思考と穏やかな心から生まれる「真の力」の使い方

 

  

 

The Art of Power

The Art of Power

 

■プライバシー・ポリシー

当ブログは、Amazon.co.jpを宣伝しリンクすることによってサイトが紹介料を獲得
できる手段を提供することを目的に設定されたアフィリエイト宣伝プログラムである、
Amazonアソシエイト・プログラムの参加者です。このプログラムにおいて、
第三者がコンテンツおよび宣伝を提供し、ユーザーからの情報を収集し、訪問者の
ブラウザーにクッキーを設定することがあります。プログラムにおいて情報の
扱いについてはAmazon.co.jpプライバシー規約をご確認ください。

Amazon.co.jp ヘルプ: Amazon.co.jp プライバシー規約