しあわせになる英語 English for Happiness

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マインドフルネスで、自分の体をスキャンするリラックス法。幸福につながる力「The Art of Power」その7。

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世界中で大流行しているマインドフルネスの基本は呼吸から。禅僧
ティク・ナット・ハンの著作から、マインドフルネスによって、身心
ともに深くリラックスできる、最も簡単な方法をご紹介します。

 

We have to learn the art of deep relaxation. You lie down and pay attention to
and relax the different parts of your body, beginning with your head and
going all the way down to the soles of your feet.

私たちは深くリラックスする方法を学ばなければなりません。横になり、
体のあらゆる部位に注意を向け、まずは頭から、そしてずっと下がって
足の裏までリラックスさせていくのです。

 

“Breathing in, I’m aware of my body. Breathing out, I release tensions
in my body.” “Breathing in, I’m aware of my eyes. Breathing out, I smile to my eyes.”
You continue like this with each part of your body. You scan your body, not with
an X ray but with the ray of mindfulness.

「息を吸って――私は体に集中している。息を吐いて――私は体の緊張を
解いている」「息を吸って――私は目に集中している。息を吐いて――私は
目に微笑みかける」――体じゅうのすべての部位についてこのように続けます。
X線ではなく気づきの光線を使って、自分の体をスキャンするわけです。

 

When you come to an organ or a part of your body that is ailing, you can stay
with it longer, using the energy of mindfulness to embrace it and smile to it.
This will speed the healing. You can practice this every day, alone or
with your family.

どこか悪い臓器や部位に来たら少し長くそこに留まり、気づきのエネルギーを
使ってそこを包み込み、微笑みかけてやります。それによって回復を早めるのです。
ひとりでも、あるいは家族と一緒でも、とにかく毎日実践してみましょう。

 

The Art of Power

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あなたに幸福が訪れる禅的生活のこころ―澄んだ思考と穏やかな心から生まれる「真の力」の使い方

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The Art of Power

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